Monday, April 2, 2012

Kursus Kajian Tindakan Bagi Guru Prasekolah Negeri Selangor

Kursus kajian tindakan bagi guru prasekolah Negeri Selangor telah dijalankan pada 27 hingga 29 Mac 2012 bertempat di Hotel Exelsior, Ipoh. Kursus selama 3 hari 2 malam ini adalah anjuran unit prasekolah JPN Selangor dan melibatkan 43 orang guru prasekolah dari sepuluh daerah di Negeri Selangor. Setiap daerah telah menghantar seramai 4-5 orang guru prasekolah sebagai peserta kursus. Kursus ini telah dikendalikan oleh Dr. Jennifer Wee Beng Neo yang merupakan Penolong Pengarah, Institut Pendidikan Guru Kementerian Pelajaran Malaysia di cyberjaya .

Peserta kursus telah didedahkan dengan ilmu penulisan kajian tindakan terutamanya dari segi format penulisan, pemilihan tajuk kajian dan juga didedahkan dengan contoh-contoh kajian tindakan sebagai rujukan. Di akhir kursus peserta kursus telah membentangkan kertas kerja kajian tindakan yang dihasilkan mengikut kumpulan masing-masing. Setiap kumpulan akan menjalankan kajian di sekolah masing-masing sepertimana yang telah dibentangkan dalam proposal yang mereka hasilkan. JPN selangor dengan kerjasama Dr. Jennifer telah merancang untuk memanggil guru-guru yang terlibat dalam kursus di Ipoh untuk kembali pada kursus fasa kedua untuk membentangkan dapatan kajian masing-masing.

0 comments:

PERMOHONAN PEMBANTU PENGURUSAN MURID (PPM) SAMBILAN BAGI PRASEKOLAH PPDPP

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pembantu Pengurusan Murid (PPM) Sambilan bagi kelas prasekolah di PPDPP boleh mula dipohon. Berikut ...

 
Design by Wordpress Theme Edited by Mofazri | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes