Sunday, April 8, 2018

BENGGKEL MEMBINA SEMANGAT BERPASUKAN "1 SPIRIT 1 TEAM 1 SOUL" GURU PRASEKOLAH PETALING PERDANA

Pada 5 April 2018 (Khamis), berlangsungnya Bengkel Membina Semangat Berpasukan anjuran PPD Petaling Perdana bagi guru-guru prasekolah. Bengkel ini diterajui oleh Pn. Zarini bt Ghazali, Unit Prasekolah/Permata PPDPP selaku penasihat dan diketuai oleh En. Zaidin bin Senik, SK Bukit Jelutong dengan kerjasama Mokaz Resources.  Membawa tema 1 Spirit, 1 Team & 1 Soul, bengkel ini disertai oleh 50 orang guru prasekolah di dalam daerah Petaling Perdana.



Para peserta hadir pada jam 8 pagi bagi pendaftaran dan terus ke Camar Rimba dengan menaiki mini bas.  Aktiviti dimulakan dengan taklimat daripada Jurulatih Utama,En Zaidin dan seterusnya oleh fasilitator daripada Mokaz Resources.Ice breaking pembuka tirai aktiviti yang mana setiap peserta perlu melakukan beberapa aktiviti bagi mengenali lagi personaliti rakan sepasukan.

Pembahagian nombor peserta bagi aktiviti "Kawan Rahsia"

Guru bersemangat menjawab setiap soalan daripada aktiviti
    Kemudian guru-guru diujji semangat berpasukan dalam aktiviti Explore Race yang mana setiap pasukan perlu bekerjasama dan menguji minda dalam menyelesaikan setiap tugasan bagi check point yang ditentukan.  Slot ini menguji kekuatan pasukan dalam menyelesaikan masalah yang diberikan dan ternyata setiap kumpulan dapat melaksanakan tugasan dengan cemerlang.


Kumpulan kuda dan ayam mempersembahkan trademark kumpulan masing-masing

Selesai makan tengahari, stamina guru-guru prasekolah diuji dalam aktiviti Jungle Tracking yang mana peserta perlu memanjat bukit dan melalui kawasan yang ditetapkan secara berpasukan.  Banyak tempat menarik yang dikunjungi sepanjang slot ini.

Akhirnya, bengkel melabuhkan tirainya pada jam 5 petang dengan ucapan penutup oleh Pn. Zarini Bt Ghazali, Pegawai Unit Prasekolah/Permata PPDPP.  Semua peserta memberikan komitmen yang terbaik dan bengkel ini telah mencapai objektif.  Terima kasih diucapkan kepada semua Pn. Zarini bt Ghazali selaku penasihat, En. Zaidin bin Senik selaku penyelaras,pihak Mokaz Resources selaku fasilitator, barisan Jurulatih Utama yang membantu dalam perjalanan program serta peserta-peserta yang hebat.  Semoga bengkel ini memberi impak dalam kecemerlangan guru prasekolah di Daerah Petaling Perdana. 1 SPIRIT, 1 TEAM & 1 SOUL!

Gambar-gambar sekitar bengkel berlangsung...








Jumpa lagi =)

0 comments:

PERMOHONAN PEMBANTU PENGURUSAN MURID (PPM) SAMBILAN BAGI PRASEKOLAH PPDPP

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Pembantu Pengurusan Murid (PPM) Sambilan bagi kelas prasekolah di PPDPP boleh mula dipohon. Berikut ...

 
Design by Wordpress Theme Edited by Mofazri | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes